perjantai 19. kesäkuuta 2015

Tärkeitä asioita? Omia tärkeitä asioita.


Kun vanhaksi tulee, alkaa muistella menneitä. Sanotaan, että elämän aikana pitäisi ihmisen tehdä neljä asiaa: rakentaa talo, siittää/synnyttää lapsi, kirjoittaa kirja ja istuttaa puu.

Olen rakentanut talon. Se sijaitsee Rodheimissa, Frankfurtin pohjoispuolella. Näitä muita taloja en ole rakentanut, remontoinut kylläkin. Ja sitten rakennutimme tsasounan, ortodoksikappelin Kalajoen Hiekkasärkille.

Talomme vastavalmistuneena. Ei järin kaunis, mutta käytännöllinen, ja hyvin saksalainen.
Tuon jälkeen istutimme pihan ja puutarhan...

 Tsasounan sisäänkäynti toukokuussa 2015.

Olen saanut kolme lasta, juuri silloin kuin olen halunnutkin, ei mitään vahinkoja.

Olen kirjoittanut kirjan. No, oikeammin puoli kirjaa. :-)
Nähtäväksi jää, valmistuuko tämä toinen ikinä.


 
Olen istuttanut puita. Yhden männyn, koristepuita tosi paljon ja useita hedelmäpuita.

Sitten sanotaan, että tärkeää on vain purjehtiminen eikä sekään ole niin tärkeää.

 Purjeveneitä Bodenjärvellä.

Toisen version mukaan tärkeää on vain puutarhanhoito. 

 
 
 
 
 
 
 Kaikkialla kukkii. Tutustutaan ystävän puutarhaan avoimien ovien päivänä kesäkuun alussa 2014.
 
Purjehtia olen saanut Bodenjärvellä ihan riittämiin. Puutarha on aina ollut, mutta siitä työstä minä en ole ikinä yhtään tykännyt. Mutta olisi tosi harmi, jos toiset eivät tykkäisi!


 
 Allensbachissa, rantakahvilassa kesäkuussa 2014.

Koko tämä blogi ei ollut tärkeä yhtään…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti