lauantai 7. elokuuta 2010

Tilasin renkaat

Minulla ei ole Mersua. Nyt ei ole, on ollut. Minulla on Mitsubishi ja olen siihen hyvin tyytyväinen.

Tarvitsin uudet renkaat. ”Tilasin” siis autooni renkaat ja itselleni veloituksetta. Vaan kukapa kenellekään autoon renkaita lahjoittelisi ;-)

Mainitsin siitä hyvälle asiakkaalleni ja yhteistyökumppanilleni, joka tuo Mersun ja Bemarin varaosia Suomeen hyvällä menestyksellä, ja jonka toiminnan aikoinaan alkuun saatoin. Kuin kätilönä, mikä toimenkuvaani kuuluukin. Hän sanoi, että voisin tilata renkaat hänen kauttansa paikallisesta Mersun liikkeestä. Niin sitten teinkin.

Yllätys seurasi sitten vasta, kun olin niitä renkaita hakemassa. Mersun liikkeen varaosapäällikkö oli sitä mieltä, että olin tehnyt liikkeelle palveluksia, joten asennuksen saisin ilmaiseksi. Toinen yllätys: asiakkaani ei veloittanutkaan renkaista mitään.

Sivumennen sanoen: Saksassa erinomaista palvelua saa juuri Mersun liikkeissä kautta maan. Suomessa tähän palvelutasoon yltää vain Alko, ja Helsingin Stockman. Se ei ole sitä, että asiakas saa vastauksia kysymyksiinsä tai kupin kahvia, asiakaspalvelu koostuu kokonaisvaltaisesta asiakkaan tarpeiden huomioonottamisesta. Miten kaukana Suomi vielä näissä asioissa onkaan!

Ajoin siis Mersun liikkeeseen, sain uudet renkaat. Tuttavat kyllä kyselivät, että miten minä Mersulle, eihän minulla ole Mersuakaan…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti